بیمارستان‌ ها محیط‌های حساسی هستند. به همین دلیل، در ساخت آن‌ها باید از مصالح خاصی استفاده شود و استانداردهای ویژه‌ای رعایت گردد. یکی از مواردی که در بیمارستان‌ها و سایر محیط‌های بهداشتی بسیار حساس است، کفپوش است.به دلیل همین اهمیت، بد ندیدیم که در این مقاله‌ی وب سایت درباره انواع کفپوش بیمارستانی، ویژگی‌های آن‌ها و سایر کفپوش‌های بهداشتی بنویسیم. اگر این موضوع برای شما هم جالب است، با ما همراه شوید.

چرا کفپوش بیمارستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ 

بیمارستا‌نها پرازدحام و پرتردد هستند. رعایت بهداشت در بیمارستان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. سرعت عمل و رفت و آمد در راهروهای بیمارستان‌ها بسیار بالاست. در بیمارستان‌ها اتفاقات غم انگیزی می افتد و میزان استرس در این فضاها بسیار بالاست. بسیاری از بیماران و همراهانشان مجبورند ساعت‌ها و روزهای بسیاری را در بیمارستان‌ها بگذرانند.

از آنجا که تردد و ازدحام در بیمارستان‌ها بسیار زیاد است پس باید کفپوشی مورد استفاده قرار گیرد که تاب این حجم رفت و آمد و تردد را داشته باشد. از طرف دیگر، چون شتاب و سرعت بالاست، ویژگی حائز اهمیت دیگر کفپوش بیمارستانی باید حفظ امنیت بیماران و کارکنان باشد، به طوری که لیز نخورند.

در نهایت، بیمارستان‌ها محیط های شادی نیستند، بسیاری از افراد مجبورند روزها و حتی سال های متمادی در آن ها تردد کنند و بدترین روزهای زندگی خود را در آن مکان ها بگذارنند.

لذا کفپوش بیمارستانی و رنگ آمیزی دیوارها باید به شکلی باشد که کمی فضا را تلطیف کند، شادابی و تحرک به فضا ببخشد و ارامش بخش و زیبا باشد. این موضوع، بخصوص در بخش‌های زایمان، بیماران مبتلا به سرطان و بخش کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ویژگی های کف پوش بیمارستانی

از جمله مهم ترین ویژگی های مورد نیاز از کفپوش های  بیمارستانی و بهداشتی بر این مکان ها عبارت است از:

• یکپارچه بون کفپوش بیمارستانی : یکپارچه بودن کفپوش بیمارستانی و عدم درز و شکاف احتمال تجمع گرد و غبار و آلودگی را کاهش می دهد.

• غیر جاذب بودن سطح کفپوش بیمارستانی : سطح کفپوش بیمارستانی  نبایستی متخلخل باشد. سطح بایستی کاملا آب بند بوده، روغن و مواد دیگر بر سطح آن پخش نشود.در برابر تمامی مواد شیمیایی مقاوم بوده و در اثر تماس دچار لکه نشود.

 دسترسی: در این مکان ها استفاده از ویلچر و برانکارد و رفت و آمد بیماران با عصا بسیار متداول است. در نتیجه کفپوش بیمارستانی مورد استفاده بایستی در ضمن ایمن بودن برای بیماران امکان رفت و آمد راحت را نیز فراهم نماید.

• ساده تمیز شونده: در مکان های بهداشتی کف ساختمان روزانه چندین مرتبه نظافت می شود. در نتیجه کفپوش بیمارستانی و بهداشتی  باید ویژگی ساده تمیز شوندگی را دارا باشد. همچنین در برابر مواد ضد عفونی کننده نیز مقاومت داشته باشد چرا که در این مکان ها کف یا همان کفپوش بیمارستانی بایستی ضد عفونی شود.

کف پوش بیمارستانی  راه روها و زمینه های بالینی 

سالن ها شریان های اصلی بیمارستان شما هستند و استفاده های سنگین از ۲۴ تا ۷ را شامل می شوند، از جمله  ترافیک پا و بارهای سنگین مانند چرخ دستی ها، چرخدنده ها، چرخ دستی های پزشکی و صندلی های چرخدار .

برای به حداقل رساندن اختلالات، کفپوش در راهرو نیاز به نصب سریع دارد و باید بسیار با دوام باشد .به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری. کفپوش تیزه ای و الگوی با رنگ پر جنب و جوش می تواند به شما کمک کند که مسیرهای مشخصی را شناسایی کنید که زمینه های مراقبت را شناسایی می کنند.

 

راهروها

 کف پوش اتاق اورژانس و اتاق عمل

کفپوش اتاق عمل و CPR اورژانس باید به نحوی طراحی ، فرموله و اجرا گردد که با شرایط سخت و تردد بسیار بالا محیط هایی که به صورت  تمام وقت (شبانه روزی ) در حال استفاده می باشند تطبیق داشته باشد. و این تابع کفپوش بهداشتی با طول عمر بالا می باشد و انچنان که در صنایع بهداشتی و بیمارستانی است.

کفپوش آنتی الکترو استاتیک کانداکتیو به واسطه تخلیه امن و صحیح بار الکتریکی ، از تجمع بار لالکتریکی مضر و در نتیجه از بین بردن اجزا و قطعات دستگاه های حساس و آسیب رساندن به بیمار تحت عمل جراحی جلوگیری می کند .

کفپوش اپوکس کانداکتیو بدون درز بوده و این سیستم خود با از بین بردن ترک و و شکاف و امکان تجمع خاک و گرد و غبار از بین میبرد . ویژگی عاری بودن از گرد و غبار و سهولت در تعمیر و نگهداری این سیستم را برای اتاق عمل بسیار مناسب ساخته است .

 

اتاق عمل

کف پوش ایستگاه های پرستار و مناطق درمان

کارمندان و بیماران اغلب وقت خود را در این محیط ها صرف می کنند و ایستگاه های پرستار هرگز خاموش نمی شوند. کفپوش ها باید کاهش استرس، آسایش و دسترسی ۲۴ تا ۷ را با موادی که امکان نصب سریع و تعمیر و نگهداری حداقل را فراهم می کنند، افزایش دهد

با توجه به این اهداف، بسیاری از بیمارستان ها از مصالح سنتی مشمع کف اتاق و کاشی وینیل (VCT) برای ایستگاه های پرستاری و مناطق درمان کاربردی دور شده اند.

ما گزینه های کفپوش را در این دسته ها ارائه می دهیم که پوشش های محافظتی دارند، زیرا آنها در برابر خراش مقاوم خواهند بود و نیاز به پاک کردن مواد شیمیایی را کاهش می دهند. LVT-free شناور و مواد با پوشش چسبنده باعث کاهش زمان نصب و همچنین اختلال در این مناطق مراقبت های حیاتی می شود

کف پوش اتاق های بیمارستانی

در بسیاری از بیمارستان ها، اتاق های بیمار طراحی شده برای تقلید از محیط های خانه مانند. همانطور که این اتاق ها از کف کفپوش آسپتیک ندارند، گزینه های بیشتری برای مواد، چسب و روش نصب وجود دارد. شما انعطاف پذیری را برای مشخص کردن کف گرم با استفاده از بافت طبیعی مشخص می کنید.

مشمع کف اتاق و کاشی ورق گزینه های عالی هستند که سنگ، چوب، تود و دیگر ظاهر طبیعی را با دوام بیشتری با قیمت های پایین تر از مواد طبیعی ارائه می دهند.

آنها همه می توانند با سیستم های نصب سریع کار کنند. یک گزینه جدید برای در نظر گرفتن کف پوش پارچه ای، یک ماده است که احساس فرش با دوام و عملکرد کاشی فراهم می کند.

اتاق بیمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *