انتشار مصاحبه دکتر خلیل نژاد در وب سایت شما نیوز در خصوص صادرات تجهیزات پزشکی

حوزه تجهیزات پزشکی یکی از بخشهای مهم نظام سلامت به شمار می آید که حجم بالای مبادلات مالی در این بخش باعث شده عده ای سودجود همواره در صدد دست اندازی بر واردات محصولاتی باشند که بعضا دسته دوم است.

اینکه ایران چه سهمی از چرخه مالی ۲۰۰ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی دنیا را دراختیار دارد آمار رسمی در دست نیست ولی بر اساس آمارهای رسمی حدود ۶۰ درصد بازار کشور در اختیار تجهیزات پزشکی وارداتی است.

از همین آمارها می توانید به راحتی به این نتیجه برسید که در صورت افزایش تولید داخل و خودکفایی در مسیر تولید تجهیزات پزشکی، حجم واردات هم کمتر خواهد شد و در نتیجه صرفه جویی عظیم اقتصادی رخ خواهد داد ضمن اینکه برخی از این شرکت ها با دارا بودن ظرفیت و توانمندی بالا در این عرصه قابلیت صادرات محصول و ارزآوری برای کشور را دارند. از جمله این شرکت ها، شركت فناوري پزشكي «طبفا» است.

مهندس مجتبی خلیل نژاد مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با پارسینه معتقد است که درصورت رفع کامل تحریم ها و امکان تعامل مناسب با کشورها، حمایت بیشتر و رفع موانع صادرات در پسابرجام این شرکت می تواند در سطح بسیار وسیعی ضمن رفع نیاز داخلی تجهیزات پزشکی را به کشورهای مختلف صادر کند.

 

مطالعه خبر کامل در وب سایت شما نیوز :

لزوم رفع انسداد مسیر صادرات تجهیزات پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *