سیستم احضار پرستار هوشمند

  • سیستم احضار پرستار

اجزا سیستم احضار پرستار هوشمند

دریافت کاتالوگ محصول

برای دانلود کاتالوگ با کیفیت این محصول کلیک کنید.

دریافت کاتالوگ

سیستم احضار پرستار چیست؟

سیستم احضار پرستار هوشمند جهت استفاده مراکز درمانی و بیمارستان هایی که علاوه بر احضار پرستار نیاز به نمایش خودکار اطلاعات بیمار اعم از نام و نام خانوادگی، نوع بیماری ، تاریخ بستری ، پزشک معالج و .. نیز دارند طراحی و پیاده سازی شده است.

نیاز اکثر مراکز درمانی به جایگزینی یادداشت اطلاعات بیمار بر روی تخته وایت برد با سیستم هوشمندی که به صورت خودکار اطلاعات را نمایش دهد جرقه ساخت این مدل بوده است.

یک نمایشگر ۵ اینچ به صورت اتوماتیک و با اتصال به سیستم HIS مرکز، اطلاعات بیمار را نمایش می دهد.

کلیه استانداردهای دیگر احضار پرستار فناوری بیمارستانی اعم از کلید زیربالشتی، چراغ سردری، کلید کششی، ارتباط صوتی دوطرفه با ایستگاه پرستاری ،کلید CPR، امکان بی سیم بودن کلیه ماژول ها، نرم افزار مدیریتی تحت وب و .. در این مدل نیز موجود است.

درخواست دموی محصول

برای رزرو دمو این محصول کلیک کنید.

درخواست دمو

رنگ بندی و طراحی ظاهر پنل به دلخواه مشتری قابل تغییر می باشد.

سیستم بر روی کابل کشی استاندارد بیمارستان تحت پروتکل TCP/IP کار میکند.

پروتکل ارتباط صوتی VoIP است.

زیر ساخت اینترنت اشیاء بر روی این سیستم وجود دارد.

کلیه سنسور های دما، دود، حرکت و کنترل تردد به صورت  در این سیستم یکپارچه می شوند.

 

نمونه کابل کشی سیستم احضار پرستار دو تخته

نقشه کابل کشی احضار پرستار دو تخته

پروژه های سیستم احضار پرستار اجرا شده

تجربه موفق طراحی، نصب و راه اندازی بیش از ۲۰۰۰ سیستم احضار پرستار

مشاهده پروژه ها

 

 

اجزا تشکیل دهنده انواع مدل های سیستم احضار پرستار

مدل های احضار پرستار، صامت، گویا و بهیار

شرح صامت گویا بهیار
قابلیت نصب و راه اندازی به صورت شبکه کابلی و یا بی سیم X X X
پوشش پلی کربنات انتی باکتریال با قابلیت شستشو X X X
نصب روی کنسول .کلیداحضارو کلیدانصراف به صورت مجزا برای هر تخت X X X
شاسی زیربالشتی با کابل فنری.سوکت نظامی و مقاوم به مواد ضدعفونی X X X
دستگاه مرکزی ایستگاه پرستاری با نمایشگر ال سی دی گرافیکی ۷ اینچ X X X
کلید پاسخ به صورت مجزا برای هر تخت X X
ارتباط صوتی با کیفیت X X
کلید سی پی ار هوشمند با قابلیت احضار تیم احیا و تماس با گوشی تلفن همراه X X
قابلیت ارتقا ماژولار جهت ارتباط با کلیه سنسورها اعم از سنسور دود.حرکت و ….. X X
نرم افزار تصمیم یارمدیران بصورت تحت وب با ارائه گزارشات حیاتی X X
سیستم مکالمه صوتی اینترکام رومیزی مبتنی بر ویپ X X
قابلیت الویت بندی احضارها .پیج داخلی X X
ذخیره کلیه تماس و ضبط مکالمات X X
نمایشگر ال سی دی ۵ اینچی اطلاعات بیمار به صورت مجزا برای هر تخت X X
نمایش وضعیت های عادی.اضطرارو ….بر روی ال سی دی اطلاعات بیمار X
تغییر رنگ نمایشگر بیمار به قرمز در صورت هشدار تخت X
تغببر رنگ نمایشگر بیمار به زرد در صورت هشدار سرویس بهداشتی X
پخش تصاویر ایستا و متحرک (کلیپ های آموزشیو مناسبتی) X
ارتباط صوتی بیمار و ایستگاه پرستاری X
ارتباط صوتی ایستگاه های پرستاری X
قابلیت اتصال به هندزفری یا گوشی بی سیم. اتصال گوشی اضافه بی سیم X
قابلیت انتقال یک هشدار به بخش های دیگر X
نمایش شماره تخت های احضارکننده در ایستگاه پرستاری X

کانال رسمی تلگرام

با تشکر از بازدید شما از وب سایت فناوری بیمارستانی، جهت آگاهی از جدیدترین محصولات و اخبار شرکت و همین طور دانلود مقالات جدید در زمینه اتاق عمل های ماژولار و بیمارستان هوشمند، عضو کانال رسمی ما در تلگرام شوید.

عضویت در کانال تلگرام

 

احضار پرستار (به انگلیسی: Nurse Call) در حالت کلی به فراخواندن واحد پرستاری به قسمت یا بخشی از ساختمان درمانگاه (بیمارستان، مطب و…) گفته می‌شود.[۱] یکی از راهکارهای هوشمند سازی بیمارستان‌ها نصب و راه اندازی تجهیزات سیستم احضار پرستار (nurse call) و سامانه اعلام کد اضطراری بیمارستان می‌باشد.

در سال ۱۳۹۴ بر استفاده از سامانه احضار پرستار توسط بیمارستان‌های خصوصی و دولتی از طرف معاونت وزارت درمان تأکید شد.

احضار پرستار در حالت کلی به فراخواندن واحد پرستاری به قسمت یا بخشی از ساختمان درمانگاه (بیمارستان، مطب و…) گفته می‌شود. این سیستم در کنسول بالاسری تخت بیمار قرار می‌گیرد.

این سیستم به بیماران اجازه می‌دهد درخواست‌های رسیدگی، بهداشتی و … خود را از راه دور با پرستار یا سایر کارکنان حاضر در درمانگاه در میان بگذارند.

هنگامی که دکمه احضار پرستار فشار داده می‌شود، درخواست وی به دستگاه مرکزی مستقر در ایستگاه پرستاری انتقال داده شده و به پرستاران حاضر در ایستگاه پرستاری با استفاده از آلارم و چراغ چشمک زن هشدار می‌دهد و پرستار یا دستیار پرستار به احضارهای دریافتی رسیدگی می‌کنند

از قابلیت‌های خوب سیستم‌های احضار پرستار اینست که اجازه می‌دهند بیمار به‌طور مستقیم با کارکنان ایستگاه پرستاری صحبت کند.

مبنع : ویکی پدیا

 

دستگاه  احضار پرستار Nurse Call System

سیستم های احضار پرستار یا Nurse Call به سیستم هایی اطلاق می شود که بر روی کنسول تخت بیمار نصب میگردند و بیمار میتواند در مواقع ضرورت با ایستگاه پرستاری تماس گرفته و درخواست مراجعه بالینی داشته باشد.

سیستم های سنتی احضار پرستار گویا بر پایه آیفون های صوتی بودند. با به وجود آمدن بحث IP Phone تحول بزرگی در دستگاه احضار پرستار به وجود آمد که قابلیت آن بسیار بیشتر از یک مکالمه تلفنی داخلی بود. دستگاه احضار پرستار در دو نوع گویا و بهیار ارائه می شود.

البته مدل صامت هم وجود دارد که به صورت شبکه بی سیم LoRaWAN و یا یک سیستم master در هر اتاق و اتصال تعدادی کلید Call و Cancel وجود دارد. در ادامه به بررسی دو مدل متداول می پردازیم:

 

سیستم احضار پرستار مدل بهیار

امکانات کلی سیستم احضار پرستار گویا به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد بستر ویپ : بر روی کنسول بیمار دستگاه IP Phone‌ نصب می گردد و در ایستگاه پرستاری هم یک گوشی ویپ قرار داده می شود. با درخواست بیمار برای تماس با ایستگاه پرستاری به صف انتظار مکالمه می پیوندد و مشکل یا درخواست خود را مطرح می کند.
  • صفحه نمایش رنگی و گرافیکی TFT در ابعاد ۴٫۳ و ۵ و ۷ اینچ با قابلیت تاچ مقاومتی (جهت استفاده با دستکش)
  • نشانگر LED بصورت RGB جهت نمایش حالات مختلف سیستم و حالت چشمک زن Alive status
  • ثبت و ضبط کلیه تماس ها و مکالمات بر روی سرور جهت بررسی های بعدی در صورت لزوم
  • قابلیت تماس دو طرفه : در این سیستم هم بیمار می تواند با ایستگاه پرستاری تماس برقرار نماید هم ایستگاه پرستاری قادر است با بیمار تماس برقرار نماید.
  • دستگاه دارای نمایشگر رنگی با قابلیت انتخاب زبان فارسی / عربی / انگلیسی می باشد که توسط پنل ایستگاه پرستاری تنظیم دینامیک می گردد.
  • دارای کلید حضور پرستار و ثبت زمان تماس تا رسیدگی: این کلید برای استفاده پرستاران پس از حضور بر بالین بیمار استفاده می شود. اگر نیاز به ثبت دقیق تر باشد می توان از یک ماژول RFID استفاده کرد تا مشخص شود کدام پرستار به بیمار مراجعه و رفع مشکل کرده است.

سنسورهای سیستم احضار پرستار بهیار

  • قابلیت انواع سنسور های دما و رطوبت و دود و مونواکسید کربن اتاق قابل اتصال به این مدل از دستگاه جهت مانیتورینگ و عملکرد هوشمند و مقرون به صرفه فن کوئل های گرمایشی و سرمایشی اتاق هستند که در مجموع باعث رضایت بهتر بیمار خواهد شد و خودش هم از طریق پنل دستگاه می تواند تنظیمات اتاق را تغییر دهد.
  • قابلیت کنترل روشنائی اتاق از طریق دستگاه نرس کال و شاسی زیر بالشتی پیشرفته
  • سنسورهای تشخیص و مراقبت بالینی هم قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه را دارند و دستگاه به صورت real time تمام اطلاعات را بر روی پنل تحت وب سرور مرکزی نمایش می دهد و ذخیره هم میکند تا درصورت نیاز بازبینی شود.
  • قابلیت اتصال دستگاه های مانیتورینگ علائم حیاتی و ارسال اطلاعات بیمار و هرگونه خطا یا خرابی دستگاه مانیتورینگ به پنل وب ایستگاه پرستاری و تماس با سوپروایزری یا ایستگاه پرستاری جهت اعلام گویای مشکل و خطای حادث شده توسط پورت RS232 و یا USB OTG

  • قابلیت نصب سنسور های حرکتی و وزنی و آلارم جابجائی بیمار جهت پیشگیری از ابتلا به زخم بستر وجود دارد. (تخت بیمار هوشمند)
  • سرور و دستگاه های احضار پرستار دارای سیستم عامل به روز Linux می باشد و امکان هک یا نفوذ ندارد. تمام اعمال مخرب بر روی دستگاه ها و یا سرور به سرعت به ایستگاه پرستاری آلارم می شود و همزمان لاگ گرفته می شود. ایجاد یک سرور مجزا از سرور اصلی جهت ذخیره بک آپ ها پیشنهاد میگردد.
  • چراغ سر در اتاق و کلید سرویس بهداشتی و شاسی زیر بالشتی جهت سهولت بیشتر در تماس پیش بینی شده است. و چراغ سر در و کلید سرویس بهداشتی هم به صورت سیمی و هم به صورت بیسیم قابل ارائه می باشند.
  • در صورت استفاده از شاسی سرویس بهداشتی روی پنل پرستاری کلمه WC نمایش داده خواهد شد.
  • قابلیت غیر فعال کردن دستگاه ها در صورت مزاحمت های متوالی بیمار توسط ادمین ایستگاه پرستاری با ذکر علت وجود دارد و در لاگ سیستم ذخیره میگردد.

کیفیت صدای تماس HD

  • کیفیت صدای تماس HD می باشد.
  • ارتباط شبکه هم از طریق کابل LAN و هم از طریق WiFi‌ باند ۲٫۴ و یا باند ۵ و بنا بر پیشنهاد و ترجیح مشتری
  • در صورت انتخاب ارتباط LAN دستگاه قابلیت روشن شدن از طریق PoE را دارد و نیاز به نصب آداپتور در کنسول بیمار و پذیرش ریسک خطرات احتمالی نخواهد داشت.
  • قابلیت ارتقاء نرم افزاری سرور و تک تک دستگاه های نرسکال از راه دور با ایجاد دسترسی اینترنتی وجود دارد.
  • قابلیت پخش تلویزیون شبکه IPTV در صورت استفاده از نمایشگر ۷ اینچ و نصب بر روی بازوی متحرک تخت بیمار
  • قابلیت رصد و مانیتورینگ وضعیت سیستم های نصب شده به شکل آنلاین بر روی پنل سرور شرکت وجود دارد. این قابلیت علاوه بر اطلاع از خرابی دستگاه ها و سرویس مشکلات قبل از اعلام مشتری را دارد ؛ جهت تبلیغات و بازرگانی هم کاربرد دارد.
  • در اتاق های چند تخته ارتباط کلید سرویس بهداشتی و چراغ سر دری تنها با اولین نرسکال (Master) برقرار می شود و سایر تخت ها بصورت (Slave) پیکربندی می شوند و نیازی به اجرای سیم کشی به تمام دستگاه ها نمی باشد.
  • قابلیت اتصال سیستم پیجینگ شبکه ماهان الکترونیک به نرس کال جهت پخش پیام های عمومی

ارتباطات هوشمند سیستم احضار پرستار

  • قابلیت ماژول RFID با تکنولوژی NFC جهت تطابق با تبلت های نوین و تگ های RTLS. به جهت جلوگیری از هر گونه کم کاری لازم است کلید کنسل کردن درخواست با کارت RFID پرستار جایگزین گردد.
  • قابلیت اتصال دوربین جهت تماس تصویری و بررسی وضعیت ظاهری بیمار در هنگام تماس با ایستگاه پرستاری
  • قابلیت Home Care در حالت فول آپشن
  • جهت اجرای بدون عیب و مطمئن دستگاه پیشنهاد میگردد شبکه اختصاصی LAN در نظر گرفته شود در غیر اینصورت بایستی بایستی جهت پورت های نرسکال اولویت High تنظیم شود. در شبکه های اشتراکی امکان تداخل بین دوربین های نظارتی با سیستم نرسکال انتظار می رود. همچنین ایجاد هرگونه Loop در شبکه باعث اختلال شدید در شبکه و عدم عملکرد سیستم نرسکال می شود و قابل اثبات هم نیست در نتیجه عملکرد سیستم نرسکال زیر سوال می رود.
  • دستگاه دارای ۱ سال گارانتی و ۵ سال خدمات سرویس با تعهد تعمیر ضمانت شده توسط شرکت می باشد. جهت نصب پرسنل آموزش دیده شرکت به محل بیمارستان مراجعه می کنند و سیستم به صورت کامل و تک به تک تست و تحویل خواهد شد.

در ذیل قابلیت های اختصاصی نرس کال با قابلیت VoIP را ملاحظه می فرمائید:

از آنجا که زیرساخت ارتباط دو طرفه VoIP در سخت افزار و نرم افزار نرسکال تولید شده ایجاد گردیده پتانسیل ایجاد تلفن اتاق بیمار با کلید های Shortcut جهت نرسکال وجود دارد و ارزش افزوده بسیار بالائی هم دارد.

  • قابلیت تماس با سایر قسمت های بیمارستان مانند یک گوشی تلفن معمولی
  • قابلیت تماس با شماره های اپراتوری بیرون از بیمارستان: در صورتی که بیمار نیاز پیدا کند با بیرون از بیمارستان و یا همراهان خود تماسی داشته باشد امکان آن با در اختیار داشتن پین کد ۴ رقمی فراهم می گردد و هزینه های تماس از طریق تعاریف مربوطه بر روی پنل سرور ؛ محاسبه و در صورتحساب بیمار لحاظ می گردد.
  • صفحه کلید دستگاه جهت شماره گیری از نوع تاچ می باشد که کاملا بهداشتی و قابل تمیز کاری می باشد. دستگاه های مشابه دارای صفحه کلید فشاری هستند که علاوه بر جمع شدن آلودگی در قسمت های مکانیکی ؛ ممکن است برای بیماران ناتوان در فشردن کلید های فنری هم قابل استفاده نباشد.
  • تمام مکالمات در صورت نیاز ذخیره خواهند شد.

ماژول های ویپ VOIP

  • قابلیت اتصال ماژول FXO جهت خطوط تلفن مخابراتی بر روی سرور وجود دارد.
  • قابلیت ایجاد ترانک بین سرور نرسکال و سرور تلفن داخلی بیمارستان وجود دارد.
  • قابلیت ایجاد صندوق صوتی جهت نظرسنجی و یا شکایات و انتقادات وجود دارد.
  • قابلیت بسیار مهم Follow me : هنگامی که پرستار در اتاق یک بیمار مشغول به کاری زمان بر می شود کارت RFID خود را داخل دستگاه نرس کال قرار می دهد و سیستم VoIP تماس های ایستگاه پرستاری را در صورت عدم پاسخ همکار به دستگاه نرسکال آن اتاق منتقل می کند. این قابلیت بسیار کارامد و مهم و حیاتی است.
  • قابلیت تنظیم شماره های مجاز قابل شماره گیری توسط بیماران

 

سیستم احضار پرستار مدل گویا

سیستم گویا برای برقراری ارتباط صوتی بین بیمار و ایستگاه پرستاری و درخواست مراجعه و بررسی وضعیت بیمار استفاده می گردد.

دارای شاسی درخواست مراجعه و شاسی کنسل کردن درخواست می باشد.

این سیستم دارای پنل نمایش درخواست های مراجعه در ایستگاه پرستاری به صورت تحت وب است ولی بر روی دستگاه نرسکال فاقد نمایشگر می باشد.

این سیستم هم دارای شاسی زیر بالشتی و کلید سرویس بهداشتی و چراغ سر در اتاق می باشد و سایر قابلیت های سیستم بهیار را دارد. منتها جهت عملکرد کامل و ایجاد ارتباط بصری با کاربر فاقد LCD است.