ایران هلث پرآوازه ترین نمایشگاه بخش سلامت امسال در فضایی به و سعت ۳۵ هزار مترمربع و با حضور نمایندگان ۱۲ کشور جهان ،از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ خرداد ۹۸ ،در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. عرضه توانمندی‌های داخلی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و تأکید بر رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه از مهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه امسال بود.
نمایشگاه امسال از جهاتی متفاوت تراز دوره های قبل برگزار شد  ‌ایران هلث در بیست و دومین دوره برگزاری خود، شاهد حضور۴۱۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای بلژیک ،عراق، اردن،  کره جنوبی، مالزی، سوریه، آرژانتین، لبنان، تایوان، ایتالیا، قزاقستان و افغانستان و هیئت‌های تجاری ۱۵ کشور بود .برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و همچنین ۱۸ کارگاه آموزشی در طول برگزاری نمایشگاه از نکات برجسته این دوره بود .

صنعت تجهیزات پزشکی صاایران امسال در حوزه های  مانیتورینگ علائم حیاتی قلب و مغز ،انواع ساکشن ها ،تله مدیسین و تله مانیتورینگ ها و همچنین هوشمندسازی اتاق عمل با غرفه ای که تمامی این محصولات را همراه با بازسازی اتاق عملی هوشمند در سالن ۳۸ به نمایشگاه ایران هلث آمده بود

مهندس مهرداد رحمت نیا مدیر صنعت تجهیزات پزشکی صاایران گفت: “این محصولات در زمره محصولات فوق بسیار سبک، باریکو در عین حال کم مصرف و از لحاظ ظاهری زیبا و شکیل طراحی شده اند.وی خاطر نشان ساخت تمام پارامترهای مانیورینگ قبلی بر روی مانیتورهای جدیدی پیاده سازی شده بودند که بنا بر سفارش مشتری ماژول های مربوطه بر روی مانیتورها قابل نصب است”

وی ادامه داد :”در حوزه تله مدیسین و معاینه از راه دور، سامانه TMS: TELEMONITORING SOLUTION  را ارائه دادند و همچنین سیستم موقعیت یاب آمبولانس و ارسال علائم حیاتی از آمبولانس به مرکز را داشتند که جهت ارسال اطلاعات از آمبولانس به مراکز درمانی تفاهم نامه ای بین شرکت صاایران و شرکت های مخابراتی امضا شده است”.که توجه بازدیدکنند گانی که در حوزه فوریت های پزشکی فعالیت داشتند را به خود جلب کرد.

وی خاطر نشان کرد:”در حوزه ساکشن هم فناوری های جدیدی را برای ارائه داشتند بدین صورت که بر روی ساکشن ها کیسه های یک بار مصرفی را برای کنترل دفع عفونت های بیمارستانی تعبیه کرده بودند و کار این کیسه ها این است که بعد از پر شدن ، یک ژل جامدکننده داخل آن تزریق میشود که این ژل باعث جامد شدن عفونت های مایع میشود . که در نهایت کیسه داخل دستگاه امحائ زباله سوزانده میشود”.که از نظر خیلی از مهندسین تجهیزات پزشکی این دستگاه در کنترل عفونت های بیمارستانی بسیار مفید آمد.

ایشان همجنین در زمینه تولید اتاق شیشه ای جراحی و اتاق عمل های هوشمند در پروژه های هوشمند سازی بیمارستان های کشور اشاره داشتند که ” برای ساخت نخستین اتاق عمل ماژولار شیشه‌ای داخلی که نخستین بار در کلینیک خانواده اصفهان اجرایی شد و آنتی باکتریال است، از تکنولوژی تولید شیشه استفاده شده است. اتاق جراحی شیشه‌ای به طور کامل یک اتاق عمل مکانیزه و مدیریت شده است که برای نخستین بار در کشور ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته استدر این روش طراحی تجهیزات و ملحقات اتاق عمل از جمله سیستم های جراحی ،تخت و چراغ ها و ….با بهره گیری از سیستم های  ITبه صورت الکترونیکی با یکدیگر مرتبط شده و از طریق یک سیستم مرکزی توسط جراح قابل کنترل خواهند بود..

طی مراسمی که وزیر محترم بهداشت در  نخستین روز  نمایشگاه داشت و از غرفه  شرکت تجهیزات پزشکی صاایران بازدید داشت این شرکت  به رسم هر سال باز هم  محصولی برای رونمایی از تولیدات خود به ارمغان آورده بود ، امسال نسل جدید ایمپلنت های ستون فقرات،دستگاه الکتروشوک قلبی و همچنین دستگاه AED خود را معرفی کرد .و در پاسخ به این سوال که آیا صاایران برای سال آینده هم محصول جدیدی در دست تولید دارد پاسخ داد: صاایران دارای R&D بسیار قوی است و به پشتوانه این مجموعه هر سال محصولات جدیدی را ارائه می دهد.

ایشان درباره تکنولوژی واقعیت مجازی در طراحی ساخت و ساز بیمارستان ها و اتاق عمل  به این نکته اشاره داشتند:. هزینه ی ساخت موکاپ های مرکز پزشکی تا۹۰ درصد کاهش می یابد و بازخوردی که از تجربه ی تجسم مجازی به دست می آید، فرصت های زیادی را برای تغییرات در طراحی و پیش ساخت ها به وجود می آورد. این تکنولوژی می تواند برنامه ریزی برای مقدمات پیش ساخت ها را دو ماه زودتر از موعد از پیش تعیین شده انجام دهد.

و نظر ایشان درباره عملکرد ستاد برگزاری نمایشگاه اینگونه بود که نقاط قوت و ضعف در هر دوره ای وجود دارد اما عملکرد ستاد در این دوره از لحاظ پوشش خبری و جذب بازدیدکنندگان خارجی بهتر از دوره های قبل بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *